Veel gestelde vragen

Hoeveel kunnen we besparen op onze telefoonkosten?
De abonnementskosten voor IP Telefonie in combinatie met een internetverbinding zijn vaak 20 tot 30 % goedkoper dan de huidige ISDN abonnemeten. De exacte besparing op uw gesprekskosten hangt af van uw belgedrag. De besparing zal zeker 10 tot 15 procent bedragen, maar besparingen van 30 procent zijn geen uitzondering.

Blijven ons huidige telefoonnummer behouden?
Ja! Alle nummers kunnen zonder problemen worden gemigreerd naar het Hosted IP platform.

Is IP Telefonie bellen via de PC?
Nee! Hosted IP Telefonie is bellen via een vast of mobiel toestel op de werkplek.

Wat is het verschil tussen VOIP bellen en Hosted IP Telefonie?

Het beschrijft feitelijk hetzelfde, echter is VOIP voor consumenten technisch niet vergelijkbaar met zakelijke IP Telefonie. Het telefoonverkeer bij VOIP gaat namelijk vaak over het publieke (open) internet, terwijl onze Hosted IP Telefonie gebruik maakt van een afgeschermde één op één verbinding (VPN) met de externe telefooncentrale. Door deze opzet is de kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid van de spraakverbinding vele malen hoger dan bij traditionele VOIP telefonie.

 

Technisch

Kan iedereen gebruik maken van Hosted IP telefonie?
Helaas niet. De kwaliteit van de internetverbinding bepaalt het succes van uw IP telefonie. De kwaliteit is afhankelijk van de geografische ligging van de verbinding (afstand tot de centrale) en de kwaliteit van de infrastructuur. Dit is ook de reden dat voordat het IP telefonie plan volledig wordt uitgewerkt de internetveiling uitvoerig wordt getest en beoordeeld.

Wordt er door meerdere bedrijven gebruik gemaakt van één telefonie centrale?
Nee, iedere onderneming heeft zijn eigen IP Telefonie centrale.

Kunnen wij onze huidige ISDN toestellen inzetten op het Hosted Voice platform?
Hosted Voice werkt alleen met toestellen die het SIP protocol ondersteunen. ISDN toestellen kunnen dat in de meeste gevallen niet.

Wat moet er naast de IP telefoons verder nog worden aangeschaft?
Uw organisatie moet beschikken over minimaal één door ons gefaciliteerde internet verbinding waarbij gebruik  gemaakt wordt van een Cisco router.

Kunnen er met Hosted Voice ook draadloze DECT toestellen worden gebruikt?
Jazeker, PolyCom biedt een breed scala aan draadloze DECT SIP telefoons.

Is ons telefoonnummer tijdelijk onbereikbaar tijdens de overstap?
Het IP telefonie netwerk wordt eerst naast het bestaande ISDN netwerk uitgerold. Wanneer alle IP telefoons op het IP netwerk goed functioneren wordt als laatste stap uw huidige telefoonnummer gemigreerd naar het nieuwe netwerk. Dit zal enige onderbreking van de bereikbaarheid tot een minimum beperken. In de praktijk is de onderbrekening zelden langer dan 20 minuten.

Kan onze faxlijn ook worden geïntegreerd binnen het Hosted Voice platform?
Hoewel  zakelijk in de meeste gevallen al gebruik gemaakt wordt van Scan-to-Mail als alternatief voor de fax kan het in sommige situaties wenselijk zijn via de fax te communiceren. Wij kunnen als aanvullende dienst uw faxen op uw huidige faxnummer digitaal omvormen en per email bij u afleveren. Wanneer u het op prijs stelt om op de traditionele manier faxen te versturen dan raden wij u aan om naast uw digitale Hosted Voice verbinding een separate analoge lijn in gebruik te houden.

Proefopstelling

Is de proefopstelling volledig gratis?
De proefopstelling is voor bestaande klanten en klanten waarvan we de huidige internetverbinding mogen overnemen gratis! U betaalt enkel de belkosten die u maakt met de proefopstelling.
Wanneer u wenst om de huidige internetprovider te behouden, dan betaalt u eenmalig 250 euro plus de belkosten die u maakt met de proefopstelling.

Hoe lang mogen we de proefopstelling gebruiken?
Het is de bedoeling dat de proefopstelling maximaal 6 maanden actief is.

Moet er nog apparatuur worden aangeschaft voor de proefopstelling?
Nee, alle benodigde apparatuur krijgt u in bruikleen.